SOK arrangerer Julsø Ultra 2016

Den nystartede trail afdeling er kommet godt igang med planlægningen af vores første løb: Julsø Ultra. Et trail løb med to distancer: ca. 30km og 55km.

I løbsledelsen er vi Simon Grimstrup, Martin Winding, Dennis Both Mørk Nielsen, Michael Søgård, Kristian Steen Olsen, Stefan Thordarson og Morten Christoffersen. Vi må indrømme, at løbets opgaver allerede har taget om sig, men på en god måde, fordi vi alle brænder for, at vise klubben og Silkeborg skovene frem fra deres bedste sider, og vi mener i al beskedenhed, at vi har noget at have det i!

Vi lægger meget energi i planlægningen, og vi har allerede nu fået flere gode ting med i løbet:

• Ny rute, med ekstra sløjfe ved O-ringen og i Nordskoven, så vi får et par hundrede ekstra højdemeter på ruten. Særligt afslutningen er vi glade for – Nordskoven giver over 400 højdemeter, og her har løberne på den lange distance allerede tilbagelagt ca. en marathon
  • Start fra SOK Klubhuset
  • Nye sponsorer, bl.a. Vejlsøhus, Kvickly i Silkeborg og Ry, Silkeborg  Turistforening og Racing Denmark
  • Ny hjemmeside, ny facebook side og brug af ”eget” tidstagnings system, hvilket har krævet en del IT timer fra de IT kyndige i teamet – Kristian og Stefan
  • UTMB point søges for løbet (”internationale trail løbs point”, som er attraktive for ambitiøse trailløbere, der ønsker at deltage i store europæiske løb)

En tak skal lyde til støtte fra klubben omkring valg af dato, der desværre ikke kunne være anderledes, pga. jagtsæson og andre arrangementer. Vi ved, at det også rammer ind i et O-løbs DM, men vi håber, at nogle af klubbens medlemmer alligevel vil have mulighed for enten at deltage i Julsø Ultra eller være medhjælpere. Vi regner med at kunne løfte arrangementet selv i trail afdelingen, men en hjælpende hånd er altid velkommen.

Også tak til Henrik Felding for at være en enorm hjælp vedr. lodsejere. Vi laver en fuldt markeret rute, og skal derfor have tilladelse fra alle lodsejere, som vi krydser. Vi har pt. tilladelser på plads fra Naturstyrelsen, Rye Nørreskov og Linå Vesterskov, svarende til ca. 90% af ruten.

Pr. 3/1-16 er der over 100 tilmeldte. Vi har plads til 300 og håber stadig at få udsolgt!

Vi glæder os til at fortsætte planlægningen og især til at afholde løbet selvfølgelig. Vi håber at klubbens øvrige medlemmer vil støtte op, og vi modtager naturligvis gerne jeres forslag og kommentarer, så vi kan gøre løbet endnu bedre.

Julsø Ultra Løbsledelsen