Juniorverdensmesterskab i orienteringsløb 2019 – JWOC2019

Som adskillige af jer vil vide, samarbejder OK Pan og Silkeborg OK om junior-VM i 2019. Det er et stort, spændende og livsbekræftende arrangement, som jeg personligt glæder mig rigtig meget til at være en del af.

Slogan for stævnet er: ”Pan og SOK – do the JWOC” og forhåbentlig vil begge klubber opleve godt samarbejde og fællesskab gennem dette arbejde.

Styregruppen har været i gang med planlægning gennem mere end et år og der kommer mere og mere facon på opgaven. Den første bulletin er lagt på stævnets hjemmeside jwoc2019.dk (link findes her på hjemmesiden via logoet), og vi har i august og oktober haft besøg af de første træningsgrupper.

Der er brug for mange frivillige for at løfte arrangementet, der også omfatter publikumsløb. Så du må gerne afsætte uge 28 i 2019 til at hjælpe. Det er den uge, hvor der er brug for absolut flest frivillige. Der vil også være brug for frivillige i ugen inden og løbende i de to år frem til stævnet, så vi kan helt sikkert finde en opgave, der passer til dine ønsker for bidrag.

Emma Klingenberg (OK Pan) og Mette Voldum Jørgensen (SOK) har påtaget sig opgaven med at finde frivillige og koordinere deres arbejdsopgaver. Så dem kan du altid henvende dig til, hvis du selv har lyst til at bidrage, eller hvis du kender en person, der besidder kompetencer der kan anvendes.

I stævneugen vil der være mulighed for overnatning og bespisning på Himmelbjergegnens Natur- og Idrætsefterskole for alle hjælpere. Her håber vi at skabe rammer for fællesskab og afslapning mellem arbejdsopgaverne.

Vi har fået besat en del af funktionslederopgaverne og alle banelæggere til JWOC er på plads. Lige nu arbejder vi med skovtilladelser, økonomi og de sidste funktionsledere. I de kommende to år vil der løbende blive orienteret om arrangementet i klubblade og på hjemmesider, men spørg endelig hvis du vil vide mere.

Lidt fakta:

• Stævnet afvikles 6. – 12. juli 2019.
  • Består af 5 konkurrencer + 6 publikumsløb.
  • Der kommer ca 450 løbere og ledere.
  • De skal forhåbentlig alle overnatte på Teknisk Skoles elevhjem i Silkeborg.
  • Der arrangeres træningslejre i aug 2018 og beg af juli 2019.
  • Der vil komme landshold og klubber på træningsophold ud over træningslejrene.
  • Vi håber på op mod 1000 publikumsløbere.

Styregruppen består af:

• Stinne Skammelsen, OK Pan