Vi søger en ansvarlig for koordination af klubbens kommunikation

Kunne du tænke dig at arbejde med og koordinere alle aspekter af klubbens kommunikation, så er der lige nu mulighed for at få en plads ved bestyrelsesbordet og være med til at udvikle og drive både den interne og eksterne kommunikationen i klubben.

Som kommunikationsansvarlig i Silkeborg Orienteringsklub, er du fast medlem af klubbens bestyrelse og er ansvarlig for følgende:

• Udvikling og opdatering af klubbens kommunikationsstrategi (der er aktuelt ikke en formuleret strategi).
  • Koordination af planlægning og drift af klubbens daglige kommunikation
  • Nedsættelse og drift af et kommunikationsudvalg

Kommunikationsudvalgets medlemmer er dem, som til daglig løser følgende praktiske opgaver:

• Udarbejdelse af klubblad
  • Udarbejdelse af informationsmaterialer om klubben
  • Løbende sørge for opdatering af klubbens billedarkiv
  • Administrere hjemmesiden (webmaster)
  • Gennemføre og koordinere opdatering af klubbens hjemmeside
  • Gennemføre og koordinere en opdatering af klubbens sociale medier (Facebook og Instagram)
  • Holde kontakt til eksterne medier og levere artikler og billeder

Aktuelt har klubben en ansvarlig for klubblad og kontakt til ekstern presse, så din første opgave som kommunikationsansvarlig, vil blive at finde nogle flere personer, som kan blive en del af et kommunikationsudvalg og hjælpe med løsning af de daglige praktiske opgaver omkring kommunikationen. Målet er, at din primære opgave bliver at stå for den overordnede koordination og holde overblikket.

Du skal forvente at deltage i 8 bestyrelsesmøder årligt – 7 aftenmøder og ét heldagsmøde. Derudover må du påregne mødevirksomhed i forbindelse med udvalgsarbejdet og ugentlig lidt tid til koordination af udvalgets opgaver.

Det er frivilligt ulønnet arbejde.

Hvis du gerne vil i betragtning til opgaven, eller du vil vide mere om opgaven er du velkommen til at kontakte formand Christian Biering på enten formanden@silkeborg-ok.dk eller på 24490802.

Du er også velkommen til at tage fat i formanden, hvis du har tid og mulighed for at løse nogle af de enkelte opgaver, som kommunikationsudvalget har ansvaret for.