Divisionsmatch, Find-vej og Julsø-Ultra i Den store O-løbsweekend 4-5 maj 2019

Her kommer Silkeborg orienteringsklub – forhåbentlig – til at summe af aktivitet.

Søndag d 5 maj afvikles årets første divisionsmatch i Ulbjerg lidt nord for Viborg.

Divisionsmatchen er en konkurrence for klubhold. Den afgøres gennem et sindrigt pointsystem, hvor det gælder om at have deltagere i alle de forskellige klasser. Silkeborg OK vil gerne stille med et godt og stærkt hold og derfor har vi brug for alle; fra begyndere til elite, unge, gamle og alle dem midt imellem.

Der er baner i mange forskellige sværhedsgrader og alle kan bidrage til, at vi opnår points. Det er ikke muligt at ’tælle negativt’ selvom man bommer derude. Fra i år er der sket ændringer i reglerne, så man kommer til at konkurrere med andre på samme alder og kunnen som en selv. Det betyder bl.a. at ungdomsløberne ’kun’ konkurrerer med andre unge og de voksne ’kun’ med andre voksne i de forskellige aldersklasser.

Det betyder også at der bliver flere klasser der skal løbes i, især blandt ungdomsløberne. For at lokke flere af vores ungdomsløbere med – og fordi det bare er hyggeligt at være afsted mange fra klubben, har bestyrelse besluttet at betale løbsafgiften for ungdomsløberne til divisionsmatchen denne gang.

Vi håber at blive rigtig mange, da Divisionsmatchen også er en god lejlighed til at deltage i klubfællesskabet og møde mange af klubbens medlemmer. Igen i år vil der være en lille præmie til den hurtigste på strækket mellem post 4-5 ?

Så tøv ikke med at tilmelde dig. Tilmelding sker på O-service inden d 26 april. Hvis du har spørgsmål eller skal have hjælp til tilmeldingen eller valg af klasse, så spørg Anette eller ved tirsdagstræningen. Ungdomsløbere kan få god og kvalificeret hjælp fra ungdomstrænerne.

Der er ikke så langt til Ulbjerg, men derfor er der ingen grund til at køre flere biler afsted end nødvendigt. Noter derfor gerne ved tilmeldingen i O-service om du har brug for kørelejlighed eller har ekstra pladser i bilen, så det er lettere at koordinere kørsel.

… men det er ikke det eneste der sker den første weekend i maj. Lørdag står klubben for hele to arrangementer.

Dels arrangerer klubben ’Find vej i’ hvor vi viser vores dejlige sport frem for alle der måtte have lyst til at prøve det. Erik O står for at arrangere og kan godt bruge enkelte ekstra hjælpere.  Gerne både unge og voksne, og her behøver man ikke at have lang erfaring med orienteringsløb. I den forbindelse vil det også være at fortælle om arrangementet, hvis I kender nogle som kunne være interesseret i at prøve orienteringsløb. Find vej i – finder sted ved og omkring klubhuset.

Dels arrangerer klubben også Julsø Ultra – et langt Trailløb rundt om Julsø. Her er der også flere fra klubben, der enten hjælper eller løber meget langt. Det har start og mål ved Ferskvandscentret meget tæt på klubhuset og man er mere end velkommen til at komme og heppe, og måske give en hånd.