KredsUngdomsMatch

I forgangne weekend blev årets KredsUngdomsMatch (KUM) afviklet i Nærum med Søllerød OK som arrangører. Vi var 13 ungdomsløbere og 2 ledere afsted fra SOK til en dyst sammen med de øvrige Nordkredsløbere mod Østkredsen og Sydkredsen.

Lørdag blev der løbet individuelt i Jægersborg Hegn. Alle gav den max gas og der blev ikke givet ved dørene i en hård dyst mod de øvrige kredse. SOK tog en enkelt individuel medalje med en flot 2. plads til Asbjørn i H12.

Lørdag aften stod den på den traditionsrige KUM-fest med underholdning, præmieoverrækkelse hvor kredsene bærer deres egne medaljetagere i kongestol til podiet og hædring af den vindende kreds, som desværre igen i år blev Østkredsen, til trods for mange flotte Nord-placeringer.

Alle vores SOK-løbere så ud til at have en rigtig god fest med lækker mad, farvestrålende alkoholfrie drinks, dans, konkurrencer (Siv og Asbjørn vandt flødebollestafetten for Nordkredsen) og venskaber på tværs.

Søndag skulle der løbes KUM-stafet i Ravneholm med 5 deltagere fra hver kreds på holdene. Det er en fast tradition at 1. turen løbes af de ældste herreløbere og er totalt gejl. Holger og Benjamin fik deres ilddåb blandt de ældste herrer med erfarne Elias som læremester. I år valgte hele flokken at samles ved radioposten, skifte til mexicanerkostymer og komme løbende ind på stævnepladsen samlet til stor Fiesta, der endte i ”slåskamp” med mexikanske pandekager, chili og bønner inden de satte i løb ud på sidste sløjfe for næsten at komme samlet i mål.

Det betød at stafetten ikke for alvor startede før 2. turene gik i skoven. Nord kæmpede en brav kamp og var med meget langt, men slutteligt gik sejren desværre til Sydkredsen.

Der blev takket af og givet krammere på tværs af kredsene inden vi trætte satte os i bussen hjemover.

Tusind tak til vores ældste løbere for at være kanongode forbilleder, det har været SÅ fedt at se og tak til alle SOK-løbere for eksemplarisk opførsel. Det har været en fornøjelse for Thomas og Signe at være ledere

Se facebookopslag på klubbens side for flere billeder.