Corona-situationen!

Hvis du har besøgt klubhuset for nylig har du set at opslaget om de af Sundhedsmyndighederne krævede restriktioner er blevet opdateret. Det maksimale antal personer, der må være i klublokalet er nu blot 10, og hvis du går rundt i huset sammen med andre skal der bæres mundbind.

Opslaget om restriktionerne fra juni måned er blevet revideret, og slået op i huset.

Du kan også læse det her:

Corona-virus og klubhuset

• Sundhedsstyrelsen generelle krav til os alle gælder stadig. Men nu også max. 10 personer og mundbind når man går rundt indenfor. Se de kendte blå plakater.
  • Max. antal personer: Klublokalet 10, Herreomklædning 10, Dame-omklædning 6, Styrketræning 2, Store lokale på 1. sal 10, Lille lokale 5.
  • Vores sauna er en udfordring. Afstandskravet gælder også der. Brug de øverste bænke, hvor temperaturen er over 65 oC. Det er formodentlig sikrest.

Da vi overvejende bruger huset til omklædning, møder og instruktion skulle det dermed være muligt at overholde afstandskrav på 1 m. Hvis man er flere end 10 personer til et arrangement er det muligt at dele den for store gruppe i to á max. 10 personer hver, hvor den ene gruppe er i stuen og den anden på 1. sal. Men grupperne må ikke blandes.

• Der er engangsservietter på toiletter og i køkkener til aftørring efter håndvask
  • Kurve med håndsprit, sprit på sprayflasker, og engangsservietter med sprit til aftørring af kontaktpunkter er fordelt i huset
  • Hvis man kan undgå at benytte køkkenerne er det at foretrække. Ved brug skal der gøres omhyggelig rent og restaffald skal i affaldscontaineren
  • Den løbende rengøring af kontaktpunkter som f.eks. dørhåndtag og stolearmlæn, og kontaktflader som borde, dørkanter og gelændere, må vi alle tage os af. De sandsynligvis vigtigste kontaktpunkter til løbende rengøring er markeret med blå malertape. Vis ansvarlig rengøring ved hvert besøg når huset forlades.

Den ugentlige rengøring kan ikke løse denne daglige opgave.

Benyt sæbevand til aftørring af flader og sprit på sprayflasker/ spritservietter til desinfektion af kontaktpunkter.

• Stole stables og gulvet fejes inden klublokale og lokaler på 1. sal forlades. Og til sidst: Skrive navn i bogen og låse døren.

De skærpede restriktioner gælder indtil videre. Børn og ungdom, samt landshold der benytter huset er formeldt undtaget fra de særlige restriktioner, men da vi deles om huset og ”vi alle er i samme båd”, er jeg sikker på at vi alle vil tage korrekt bestik af situationen. Lad os stadig håbe på normale tilstande, – engang i det nye år?

Bestyrelsen ved Husudvalget/Bjarne C (30122758)