SOK´s Åbne Corona O-løb lukker ned

Vi håber at I har nydt SOK´s Åbne O-løb, mens Danmark har været lukket ned på grund af Corona. Vi synes at det har været super dejligt, at vi har haft denne mulighed for at dyrke vores sport, mens de fleste andre sportsgrene har måttet lukke helt ned.

Nu lukker Danmark så stille op igen. Det betyder også, at det lakker mod enden for de åbne O-løb i den form vi har kendt dem de seneste 15 måneder. Naturstyrelsen har nemlig kun givet lov at arrangere disse uge-løb til ”tilstandene normaliseres”. Om det bliver muligt at udvide tidsrummet for de normale træningsløb, til mere end en enkelt torsdag aften eller lørdag eftermiddag, vides endnu ikke. Måske er Naturstyrelsen er indstillet på noget, dog i langt mindre mængde end vi har nu. Det må det nye træningsudvalg arbejde videre med.

Morten og jeg, der i det sidste halve år har forsøgt at ”holde styr på tropperne”, takker af, når det sidste løb i Silkeborg Sønderskov lukker ned den 27. juni. Tak til alle jer der har bidraget til dette super tilbud bl.a. med at lave baner, sætte poster ud og samle dem ind.

Og så en særlig tak idéskaberen Jens Børsting, til Christian Biering, der har stået for at sætte baner op for kommunikationen, Erik Bobach, der har printet baner og fyldt kort i kort-kasserne ved klubhuset gennem ugen, Martin Fjordvald og Henrik Felding, der har sørget for skovtilladelser og så Simon Grimstrup, der har headhuntet postindsamlere. Det har været en fornøjelse at være med til.

Men træningstilbudene i SOK slutter ikke her. Husk at vi har brug for en ny træningsudvalgsformand, der skal stå for styringen af alle SOK´s forskellige træningstilbud (især for voksne), og måske gøre det endnu sjovere at træne i SOK. Meld dig gerne vil vores konstituerede formand Martin Fjordvald, hvis du har lyst at prøve kræfter med denne opgave. Det kræver ikke særlig kendskab til klubben, men lysten til at skabe gode træninger for os alle.

Nærmere omkring opgaven kan ses her: http://silkeborg-ok.dk/2021/05/26/fremtiden-for-traeningsudvalget/.

Valget skal ske på generalforsamlingen i klubhuset d. 10. juni.

Med O-hilsen
Morten Kjær og Tove Jakobsen