DOF er hårdt ramt af manglende indtægter fra løbsafgifter pga. Corona-epidemien. Vi foreslår, at klubben ud af sit overskud støtter med 20.000 kr.

Forslag til generalforsamling den 10. juni 2021 i Silkeborg OK

Silkeborg Orienteringsklub indbetaler 20.000 kr. til støtte for DOF, der har måttet gennemføre hårde besparelser på grund af manglende løbsafgifter fra aflyste løbsarrangementer i 2020 og 2021 pga. Corona-epidemien.

DOF varetager orienteringssportens interesser på landsplan, står for elitearbejdet og sætter initiativer i gang for udvikling af sporten, alt sammen vigtigt for klubbens aktiviteter, medlemmer og dygtige løbere.

DOF har måttet reducere sine aktiviteter svarende til en besparelse på 865.000 kr i 2020. I 2021 er DOF’s aktivitetsniveau fortsat reduceret, og man regner foreløbigt med et budgetunderskud på 365.000 kr for 2021. Årsag: manglende løbsafgifter i 2020 og 2021 fra aflyste løb.

Et støttebeløb på 20.000 kr. vil ikke redde DOF ́s økonomi men vil være et vigtigt signal fra klubben, om at vi, ligesom en række andre danske klubber, bakker op om vores forbund i den svære situation.

Samtidig med at DOF har måttet gennemføre hårde besparelser under Corona-epidemien, har SOK økonomisk ligget lunt i svinget med pæne overskud på regnskabet. Vi har indkasseret et solidt overskud på JWOC og – som toppen på kransekagen- i 2020 tjent ca. 20.000 kr. ekstra på Åbne o-løb, set i forhold til indtægten på træningsløb i et normalår.

Ulrik Mathiasen og Tove Jakobsen