Giv en hånd med til Årets store NACS adventure løb fra d 1.sept-5. sept

Fra d 1.sept til d 5.9 afvikles NACS ( Nordisk Adventure Challenge Silkeborg) bl.a  med afvikling af EM i adventurerace.

Der er allerede mange, der har tilkendegivet at ville hjælpe – men vi har brug for mange hjælpere i år og håber at der er flere af jer derude, som har mulighed for at give en hånd med 😊

Det er især lørdag d 4.9 til afvikling af Challenge og Fighter vi  mangler hjælpere…

Styregruppen holder møde på mandag og vil derfor gerne have et overblik over hjælperne der, Så meld gerne tilbage til frivillighedskoordinator (Mail til Inger Simonsen eller kommentar på FB-opslaget) at, og hvornår du kan hjælpe senest i morgen  d 13/6

Det er et rigtig sjovt arrangement at være hjælper til.  Alle former for hjælp er velkommen, det kræver ikke særlige evner og alle bliver introduceret til deres opgaver.

Til gengæld bliver du belønnet med smil og godt humør fra deltagerne.

Se mere om løbet nedenfor (eller i det seneste nyhedsbrev – link her)

Anna Movin fra Arrangørgruppen beretter om løbet her:

”Den 1.-5. september står Silkeborg OK for det hidtil største Adventurerace event i Danmark, nemlig EM i adventurerace, som er udsat fra 2020. Der kommer ca 40 hold fra hele Europa for at dyste i løbet med en vindertid på 60 timer og max tid på ca 80 timer. Der er start  d. 1.5 og forventet målgang i løbet af lørdag d. 4.9.

Derudover afholdes lørdag 4/9-21 de ”korte” distancer Challenge og Fighter med ca. 60 hold på hver. Det bliver et fedt arrangement og vi har brug for masser af hænder på begge ruter. EM skal bruge folk til skiftezonerne, hvor holdene kommer forbi. Her er mulighed for lange vagter og nogle af dem ligger i løbet af ugen og gennem nætterne. Til gengæld bliver man et naturligt lyspunkt for de mange deltagere, som passerer skiftezonen.

Om lørdagen er der som sædvanlig brug for mange folk til primært Fighter-distancens discipliner, men også til mange andre opgaver for eksempel i postudsætning, opbygning, forplejning, online dækning/film, oprydning og målområdet.

Vi får ofte tilbagemeldingen at det er sjovt at være hjælper fordi deltagerne er så glade, og der er mange forskellige jobfunktioner at byde ind på. Store og små.

Løbet afholdes i samarbejde med blandt andet Nordisk og Silkeborg kommune.”