Medaljefest på Bornholm

DM-Stafet, som blev afviklet lørdag i Slotslyngen på Bornholm bød på spændende og svær orientering i et superspændende terræn.

Det blev lidt af en medaljefest for SOK

Således var der  var der en historisk guldmedalje til Silkeborg Ok’s førstehold i H21-klassen, med Rico Hejlskov Mogensen på førsteturen, Tue Lassen på andenturen og Laurits Bidstrup Møller på tredjeturen.

I ungdomsklassen, D16, løb Astrid Faber Fenger-Grøn, Ragnhild Øhlenschlæger Nielsen og Sigrid Øhlenschlæger Nielsen sig til Danmarksmesterskabet, på trods af at både Astrid og Ragnhild er ny-oprykkede i klassen.

Hos damerne var der også guldmedaljer til Heidi Hinge Krogsgaard, Henriette Klostergaard Rokkjær og Anette Bagger Sørensen i D45, og sølv til Inga Jager,  Inger Lise Simonsen og Dorthe Hansen i D60.

Hos herrerne løb Patrick McGrail, Morten Fenger-Grøn og René Rokkjær  sig til en aldeles overbevisende sejr, i H45. Keld Hinge Krogsgaard, Poul Mouritsen  og  Thomas Fredberg tog Bronze i H50. Morten Kjær, Jens Børsting og Erik Bobach tog også en overbevisende førsteplads i H60, og endelig tog  Jørgen Münster-Swendsen, Bjarne Christensen og Knud Fjordvald guldmedaljerne i H70.

Søndagens langdistance  i Paradisbakkerne bød også på svært teknisk terræn og krævende langstræk på tværs at stier, vandløb og sprækkedale.

I ungdomsklassen tog Astrid Faber-Fænger-Grøn  guld i D14, ligesom der var  Guld til Emil Borup Fredberg i H14 og sølv til Mathias Klostergaard Rokkjær i samme klasse.

Hos de voksne var der guld til Ane Linde i D35, Sølv til Tue Lassen i H35, Bronze til Rie Stenhøj Baun McGrail i D40 og Sølv til Mikkel Lund i H40.

I H45- tog Silkeborgløbere sig af de to øverste placeringer med Guld til René Rokkjær og sølv til Morten Fenger-Grøn

Der var desuden Bronze til Dorthe Hansen i D60, sølv til Erik Bobach i H60 og en Guldmedalje til Britt Hermanrud  i D65 og endelig Bronze til Clive Allen i H80, en af de ældste herreklasser.

Så på trods af at det er en lang rejse, blev det en god og ganske udbytterig weekend på Bornholm, med  flot medaljehøst og gode oplevelser i spændende terræner.

Klubturen var gennemgående virkelig hyggelig – selvom den var lang. Ud over almindelig klubhygge, indebar den både Havbad og is på havnen i Sandvig, en større jagt lørdag aften efter hvorvidt SOK tidligere havde vundet DM-Guld i stafet i H21 – og ja den skulle vær god nok!

Søndag havde vi god tid til at rokke med rokkestenen og ligge og nyde solen med udsigt til Nexø – eller gå derned – inden bussen kørte mod færgen og hjemad.