Klubnyt:
Udtagelser til sommerens mesterskaber
Efter DM sprint og weekendens testløb var det nogle glade løbere fra Silkeborg OK, der fik besked om, at de er udtaget til sommerens mesterskaber. Måske kan I genkende flere af dem, da de også er ungdomstrænere i klubben…
Den første Silkeborg-løber, der skal ud i verden, er Astrid Faber Fenger-Grøn. Hun er udtaget til EYOC (ungdoms-EM), der foregår i Slovenien d. 24.-26. juni, hvor hun skal dyste mod andre 17-18 årige piger. Her skal Astrid løbe lang, spring og stafet. Vi glæder os til at følge dig i Sloveniens stenede bjerge.
De næste Silkebor-løbere, vi skal se til et mesterskab, er Asbjørn Faber Fenger-Grøn, Emil Borup Fredberg og Mattias Rokkjær. De skal dyste til JWOC (ungdoms-VM) i Sverige d. 27. juni-4. juli. Mesterskabet strækker sig over en uge med både sprint, sprintstafet, lang, mellem og en skovstafet, hvor der skal dystes mod andre 17-20 årige drenge. Værd at bemærke er det, at der er udtaget 6 drenge til JWOC-holdet, og at halvdelen af dem er fra Silkeborg. Emil er 1. års, Mattias 2. års og Asbjørn 3. års H20 løber, så det bliver spændende at se, hvad de kan stille op mod de store drenge.
Klubbens lidt større drenge havde også succes med deres udtagelser.
Elias Hinge Krogsgaard har længe vist høj klasse, så foruden VM i sprint i juli i Italien, er han også udtaget til 3. runde af worldcuppen, som finder sted i Tjekkiet. Denne gang er det skoven, der skal dystes i. Et glædeligt gensyn får vi også med Laurits Bidstrup Møller, som også er udtaget til Worldcuppen. Det er et stykke tid siden, vi sidst har set Laurits i landsholdstrøjen, men vi er glade og stolte over, at han er tilbage igen. Held og lykke til jer begge.
Sigrid Øhlenschlæger Nielsen løb nogle fine testløb og er udtaget som 1. reserve til JWOC.
Held og lykke til jer alle til sommerens mesterskaber.
Klubbens træningsaktiviteter
I Silkeborg Orienteringsklub er der i sommerhalvåret træning hver tirsdag kl. 17.45 og træningen er opdelt i forskellige grupper for børn, unge og voksne.
Det er gratis at komme og være med nogle gange.
I sommerhalvåret er der desuden træning for de mindste børn hver tirsdag. Se mere under Minitræning
Træningsløb
I vinterhalvåret er der træningsløb om lørdagen med mødetid imellem kl. 13.00 og 13.30, midt i april rykker træningsløbet til torsdag aften med mødetid mellem 18 og 18:30.
Her er link til hele løbsoversigten og til kort med startsteder.
Se de forskellige muligheder for aktiviteter de kommende uger i menuen til højre.
Nysgerrig på orienteringsløb?
Se mere om hvad orienteringsløb er her.
Du kan også se filmen her om hvordan det er at være til børne- og ungdomstræning i Silkeborg Orienteringsklub.

