Formandens nytårsopfordringshilsen

Lige som alle andre, vil jeg også gerne komme med en nytårshilsen. Min hilsen er dog i stedet en opfordring. En opfordring til både at bruge klubbens mange forskellige tilbud og en opfordring til at give en hånd og hjælpe til i klubben.

Vi er lige nu over 450 medlemmer i Silkeborg Orienteringsklub og en stor del af jer er aktive i klubbens forskellige aktiviteter og tilbud. En del af jer er også aktive i planlægningen og udførelsen af klubbens aktiviteter og er dermed en væsentlig del af og årsag til, at klubben er én af landets største. En stor tak til jer!
Selvom vi er mange, der hver dag hjælper med forskelligt i klubben, er der stadig behov for flere der vil give en lille eller en stor hånd og være med til at fortsætte klubbens positive udvikling.

Især 2019 kommer til at trække på de frivillige kræfter, når vi skal stable et juniorverdensmesterskab (JWOC) på benene sammen med Aarhus PAN Orienteringsklub. Der bliver her brug for både folk til de mindre opgaver, opgaver hele ugen, teknisk svære opgaver, opgaver hvor man skal løfte tunge ting og meget andet. Så kort sagt, der vil være noget for enhver, både ung og gammel. Hvis du er én af dem som endnu ikke har meldt dig som hjælper, men gerne vil, så kan du læse mere i JWOC info til mulige hjælpere, som du kan finde her: http://silkeborg-ok.dk/web/wp-content/uploads/2018/12/JWOC-info-brev.pdf.

Men det er ikke kun JWOC der har brug for hjælp, for klubbens aktiviteter fortsætter ved siden af. Der er brug for både folk der vil lave åbne træningsløb, stå på post til YETY Adventure Challenge, stå i kiosk til et stævne, samle poster ind efter ungdomstræning – eller sætte dem ud, hjælpe med at sælge SOK klubtøj, ordne i og omkring klubhuset, opdatere kort eller bare give en ekstra hånd når der er behov for det. Der er noget at lave for alle. Hvis du er i tvivl om hvad du evt. kunne hjælpe med, kan du kontakte enten mig som formand, eller, endnu bedre, klubbens frivillighedsansvarlige, Inger Simonsen, på inger.morten@mail.tele.dk. Så skal vi nok finde en god opgave til dig, hvor du både hjælper klubben og får mulighed for at hygge dig med andre aktive medlemmer i klubben.

Selvom det er vigtigt, at der er mange der hjælper til i klubben til hverdag og til stævner, så er det lige så vigtigt, at der er mange, som møder op og er med til de mange forskellige aktiviteter som klubben tilbyder. I kan finde en oversigt over klubbens aktiviteter på hjemmesiden, dels i kalenderen og dels under ”Aktiviteter” – ”Aktivitetsplan 2019”.

Gå på opdagelse og brug klubben. Når du er medlem, har du mulighed for at være med i det hele.

Med det – et ønske om et rigtig godt 2019, hvor vi bliver endnu flere aktive i klubben. Aktive medlemmer som er med til både at fastholde SOK som én af landets største og bedste klubber og samtidig er med til at give en masse børn, unge og voksne fantastiske idrætsoplevelser i den smukke natur omkring Silkeborg.

Godt nytår

Christian Biering