MTBO træningsløb i Silkeborg Vesterskov og Nordskov – på corona vis!

Silkeborg Orienteringsklub tilbyder MTBO træningsløb på Coronavis: Ingen tidtagning, selvbetjening ved kortkasserne og kun en O-skærm ved posterne, som ikke skal berøres! Og det koster kun 20 kr. (det er gratis hvis du er medlem af SOK) og du møder bare op på et af nedenstående steder.

Silkeborg Vesterskov – Torsdag den 4. juni

Mødested ved KunstCentret Silkeborg Bad Gjessøvej 40, 8600 Silkeborg

Start og mål i umiddelbar nærhed.

Start mellem kl. 17 og 18.30

2 baner på ca. 8 og 12 km

Banelægger: Poul Mouritsen, E-mail pkm@mindbiz.dk, mobil 23 39 71 15

Silkeborg Nordskov – Torsdag den 18. juni

Mødested De Små Fisk på Sejsvej, 8600 Silkeborg

Start og mål i umiddelbar nærhed.

Start mellem kl. 17 og 18.30

2 baner på ca. 8 og 12 km

Banelægger: Flemming Johannsen, E-mail flemmingjohannsen@email.dk, mobil 30 50 00 02

Tag de nødvendige forholdsregler i forhold til Corona-smittefaren:

• Når I tager kort i kasserne, skal I sørge for personlig hygiejne inden I tager et kort.
  • Undgå venligst at røre ved andre kort, end det du skal bruge. Kig ned i kassen og vælg dit kort – lad de andre ligge.
  • Man skal undgå kontakt med andre, både før under og efter løbet.
  • Undgå at parkere i større klumper – hold også afstand på parkeringspladserne.
  • Vi foreslår en generel afstand på ca 10 meter. D.v.s. man skal holde afstand til andre ryttere i skoven og ikke konkurrere om at komme først.
  • Husk at virus smitter primært gennem væske. Når vi cykler puster og pruster vi, så smitterisikoen er ved passage af andre løbere, ved at vi indånder hinandens udåndingsluft.
  • Hvis man gerne vil have lov til at overhale en anden rytter på en smallere sti, kan man råbe ”Bagfra” hvilket er en anmodning til den foran om at trække lidt til siden så man kan passere i en fornuftig afstand.
  • I skal dog være opmærksom på transporten til og fra løbet. Undgå offentlig transport eller grupperinger, kødannelse mv. også ved start og mål.
  • Generelt skal I tænke jeg godt om og følge myndighedernes anbefalinger.