Instruktion til SOK klubmesterskab 2022

Her er lidt information om SOK klubmesterskab lør. den 29.10.2022. Instruktionen vil også være ophængt på stævnepladsen.

Instruktion til SOK klubmesterskab 2022

Fælles for Fod-O og MTBO

”Stævnecenter”: Forrummet ved Multihallen, Silkeborg Seminarium, Nattergalevej 1.

Indgangen vil være markeret med o-skærm.

Tid: Der er fri start fra kl. 13.00, og man skal være i mål senest kl. 16.30.

Pris: det er gratis at deltage i klubmesterskabet for medlemmer af SOK, og tilmelding er ikke nødvendig.

Man kan deltage i Fod-O, MTBO eller begge dele. Der kåres 4 klubmestre, en for børn/ungdom (D/H -20) og en for voksne (D/H 21-) i såvel Fod-O som MTBO.

Der er frit valg mht. hvilken bane man vil deltage på. Se udbuddet af baner nedenfor.

Før start henvender man sig i stævnecenteret, hvor man vælger bane, får sit kort, og får noteret sit gæt på den tid man skal bruge for at gennemføre banen.

Klubmester bliver den, der er tættest på sit gæt. Man skal dog også gennemføre sin bane for at kunne blive klubmester. Man må ikke medbringe ur eller andet tidtagningsudstyr i skoven.

Der anvendes SportIdent. Det er muligt at låne brikker. Medbring dog gerne egen brik, hvis du har en.

Det er ikke tilladt at have løbesko eller cykelsko på inden døre.

Der er mulighed for omklædning og bad, adgang via trappe til 1. sal fra stævnecenteret.

Start og mål er fælles for Fod-O og MTBO, og er placeret ved den østlige ende af multihallen. Start/mål er ubemandet, man medbringer selv sit kort til start.

Der er fri start, man vælger selv, hvornår man vil starte.

Man starter tidtagningen på sin bane ved at stemple startposten (START.) Tilsvarende stopper man tidtagningen ved at stemple målposten (FINISH,) når man kommer i mål. Herfra går man tilbage til stævnecenter/beregning og får aflæst sin brik.

Specielt for Fod-O

Der er følgende baner:

Bane Længde Antal poster Sværhedsgrad Målestok
Bane 1 8,0 km 15 Svær 1:10.000
Bane 2 6,0 km 11 Svær 1:10.000
Bane 3 4,0 km 10 Svær 1:7.500
Bane 4 4,7 km 14 Mellemsvær 1:10.000
Bane 5 3,0 km 11 Let 1:10.000

Specielt for MTBO

Der er følgende baner:

Bane Længde Antal poster Sværhedsgrad Målestok
Bane 1 9,2 km 15 Svær 1:10.000
Bane 2 7,6 km 10 Svær 1:10.000
Bane 3 6,6 km 10 Mellemsvær 1:10.000

Der er km-mæssigt ikke så stor forskel på bane 1 og 2, men bane 1 har flere højdemeter og et område med sværere poster, så tidsmæssigt vil der være en betydelig forskel på de to baner.

På bane 1 og 2 er der et område, der er angivet med en blå stiplet streg. Indenfor dette område må man færdes overalt. Dvs. også i terrænet.

Særligt for bane 1: Post 3-6 må tages i valgfri rækkefølge.