Børnetræning

Børne-træning er for aldersgruppen 8-11 år og fokus er at lære at finde vej, bevæge sig igennem terrænet og skabe gode sociale relationer mellem børnene. Vi skal have det sjovt!

Hvor, hvornår og hvad

Børnetræning starter kl. 17.45 fra forskellige startsteder i nærheden af Silkeborg eller ved klubhuset. I planen for sæsonen fremgår det hvor mødestedet er og om stedet er samme sted som ungdomstræningen eller ved klubhuset.

I kan finde mødested via klubbens hjemmeside i hurtigmenuen under “SOK Tirsdagstræning Plan 2022“.

Træningen består af en fælles samling. Herefter laver vi forskellige orienteringstekniske/fysiske øvelser efterfulgt af baner. Som udgangspunkt er der sløjfer af forskellig længde og sværhedsgrad således vi undervejs i træningen kan give børnene feedback og børnene mødes på kryds og tværs. Vi slutter hver gang af i fællesskab kl 18.50-19 hvor vi skiftes til at medbringe snack/frugt som deles ud.

Børnetræningen tilbydes i efterårssæsonen fra sommerferie til efterårsferie + forårssæsonen fra påske til sommerferie. Der er mulighed for at deltage i ungdomstræningens natløbstræninger igennem vintersæsonen og vi opfordrer til at især de ældste børn deltager i dette.

Børnetrænerne er Gry Christensen, Mikkel Lund, Signe Søes og Line Hansen.

Medbring

Medbring tøj og løbesko som man kan bevæge sig i og som passer til vejret.  Og medbring evt. skiftetøj og drikkedunk. For dem der har lyst kan man medbring en madpakke og nyde aftensmaden sammen med de andre efter træningen.

Kom og prøv

Vil du gerne prøve orienteringsløb, så er du velkommen til at træne 3-4 gange inden du beslutter, om orienteringsløb er noget for dig. Du kan se de kommende træninger i tirsdags-træningsplanen her på hjemmesiden. Du kan bare møde op og finde en træner i en rød jakke. Vi har også en Facebook-gruppe:
Silkeborg OK -Børnetræning.

Spørgsmål

Har du spørgsmål om orienteringsløb eller om, hvordan du kommer i gang, så er du velkommen til at kontakte:

Gry Christensen, tlf: 61695461 eller på mail gryrchristensen@gmail.com