Instruktion uge 11 (15. – 21. marts) på Sletten

Det er vigtigt, at I har læst nedenstående instruktion igennem, inden I downloader et kort og løber i skoven!

Generelt om lukkede områder

Det er vigtigt at I respekterer de lukkede områder der er markeret med rød skravering på kortene. Områderne er defineret af statsskovene/skovejerne og skyldes flere forskellige forhold, men blandt andet hensyn til dyrelivet.

Parkering og start

Parkering er parkeringspladsen P5, på Bøgedalsvej, 8680 Ry (Mødested 10)

På Sletten må der altid kun parkeres på de officielle parkeringspladser. Dette gælder  også ifm. træningsløbet.

Start er på Bøgedalsvej ved lille sti i den nordvestlige kant af parkeringspladsen P5.

Mål er samme sted som start.

Baner

Banerne er lavet af Jan Hamann, som skriver:

Banerne er i den korte ende af de vejledende banelængder, da terrænet meget kuperet. Det er blandet skov med flere åbne områder.

Forbudte områder.

Skoven på begge sider af parkeringspladsen og afgrænset af den tværgående store skovvej oven for parkeringspladsen har vi pt ikke skovtilladelse til og er derfor forbudt område  – dog undtaget det lille gule område lige nord for parkeringsplads P5  (og start/ mål) hvor vi må løbe.

Der er en del forbudte områder markeret på kortet som skal respekteres. Der er markeret forbudte området lige omkring de fleste hytter og bygninger, så løb uden om i passende afstand.

MTB-spor.

Der er i området mange MTB-spor med svære og hurtige nedkørsler, hvor kørerne ikke kan se så langt frem.

Vær opmærksom og vis hensyn over for MTB´erne. Forsøg så vidt muligt ikke at stå stille på MTB-sporet og giv plads, når de kommer (ofte i høj fart), så alle kommer helskindet hjem.

Kortene til denne uge

Kortene er placeret i kortkasser ved Silkeborg Orienteringsklubs klubhus og kan downloades her nederst på siden.

Alle baner er i A4 størrelse.

Bane 1 Svær findes i en version med alle poster og en version med kortvend. Husk at download begge kortfiler, hvis du vil benytte kortvend.

Vi opfordrer til at dem der har mulighed for det, selv printer kort, da en del af det store arbejde ligger i at få fyldt op i løbet af ugen.

Kort download

Banernes sværhedsgrad fremgår af filnavnet.

• Bane 1 Svær er en lang bane på ca. 9-10 km.
  • Bane 2 Svær er en mellem bane på ca. 6-7 km.
  • Bane 3 Svær er en kort bane på ca. 4-5 km.
  • Bane 4 Mellemsvær lang er ca. 7-8 km.
  • Bane 5 Mellemsvær kort er ca. 4-5 km.
  • Bane 6 Let er ca. 3-4 km

Alle baner ligger som PDF filer.

Når du skal downloade en fil, så klik førts på uge-nummeret og derefter klikker du på filnavnet og vælger “Download”.

[mdocs folder=”mdocs-cat-80″ hide_folder=”true” sort_value=”name” is_descending=”false”]