Instruktion uge 47 (16. november – 22. november) i Østerskoven

Det er vigtigt, at I har læst nedenstående instruktion igennem, inden I downloader et kort og løber i skoven!

Generelt om lukkede områder

Det er vigtigt at I respekterer de lukkede områder der er markeret med rød skravering på kortene. Områderne er defineret af statsskovene/skovejerne og skyldes flere forskellige forhold, men blandt andet hensyn til dyrelivet, herunder ynglende havørne i Sønderskoven.

Parkering og start

Starten er I den sydlige del af Østerskoven med parkering ved Paradisvejen 51 (mødested 21) – https://goo.gl/maps/CsYfo3NcxcSX8k7NA

Start tæt ved parkering

Baner:

Banerne er lavet af Torbjørn Gasbjerg.

Der er lavet almindelige baner og baner uden stier (kun de tre svære baner). Dvs. bane 1, 2 og 3 findes i en version med stier og én uden.

Bane 4 og 5 er på almindeligt kort.

Fif til løb på kort uden stier.

Løber du på kortet uden stier er det enormt vigtigt at du hele tiden er meget opmærksom på din retning. Normalt vil du bevidst eller ubevidst bruge stier og veje til at rette kortet ind og skabe din retning. Uden disse detaljer, skal du bruge kompasset eller andre tydelige detaljer til at skabe din retning. En del steder vil det tydelige kurvedetaljer eller vækstgrænser kunne være gode at bruge.

Kort:

Kortene er placeret i kortkasser ved klubhuset og kan downloades her nederst på siden. Bemærk at der er oprettet en ekstra mappe med kortene uden stier.

Bane 1 er printet i A3 størrelse (ligger ved klubhuset) men ligger kun til download i A4 med kortvend. Så husk at print både del 1 og 2.

Alle øvrige kort er i A4.

Vi opfordrer til at dem der har mulighed for det, selv printer kort, da en del af det store arbejde ligger i at få fyldt op i løbet af ugen.

Kort download

Banernes sværhedsgrad fremgår af filnavnet.

• Bane 1 Svær er en lang bane på ca. 9-10 km.
  • Bane 2 Svær er en mellem bane på ca. 6-7 km.
  • Bane 3 Svær er en kort bane på ca. 4-5 km.
  • Bane 4 Mellemsvær er ca. 5-6 km.
  • Bane 5 Let er ca. 3-4 km

Alle baner ligger som PDF filer.

Når du skal downloade en fil, så klik førts på uge-nummeret og derefter klikker du på filnavnet og vælger “Download”.

Almindelige baner

[mdocs folder=”mdocs-cat-80″ hide_folder=”true” sort_value=”name” is_descending=”false”]

Baner på kurvekort

[mdocs folder=”mdocs-cat-84″ hide_folder=”true” sort_value=”name” is_descending=”false”]