Vil du hjælpe med orientering til skolerne?

4 skoler i Silkeborg området har udvist ekstraordinær stor interesse for orientering. Det er Bryrup, Frisholm, Funder og Kragelund.

De skal alle fire have tegnet skolekort, og idrætslærerne skal have 2 undervisningsdage med orientering – den ene teoretisk og den anden en demonstration af undervisningssituationer, hvorefter lærerne selv skal tilrettelægge og afvikle et undervisningsforløb.

Nu er det så, der kan blive brug for gode frivillige kræfter fra klubben.

–          Ulrik Mathiasen er gået i gang med at se nærmere på skolekortene.
–          Skolerne skal gerne have besøg af et par klubmedlemmer, der kan rådgive omkring opsætning af permanente poster på skolerne og gode baneforslag. Dette haster mest, og skal snart i gang.
–          Kursusdagene. Her er er DOF skolekonsulent Anders Bachhausen også med, men han vil gerne have 1-2 klubmedlemmer med hver gang, hvis det er muligt. Opgaven kan variere lige fra at være ansvarlig for undervisningen til udelukkende at være assistent. Det aftales med Anders.

Datoerne for kurserne er i starten af april.

Hver skole betaler 4000 kr. for pakken, og vi holder kortene ajourført ved større ændringer de første 3 år.

Jeg håber, flere kan se noget sjov og udfordring i opgaven. Det er en god chance for os, for at komme i kontakt med mange potentielle løbere.

Hvis dette skulle have din interesse, så kontakt mig gerne for mere info eller for at bide til bolle. Så skal jeg forsøge at få datoer og ønsker til at mødes i noget godt.

Venlige hilsner Sten; mail: Formanden@Silkeborg-ok.dk