Prøv Orienteringsløb

Her i foråret er der flere muligheder for at prøve orienteringsløb i Silkeborg Orienteringsklub.

Den 9. april og 16. april, kl. 17:45, afholdes to introduktionsaftner med udgangspunkt fra klubhuset som ligger Vejlsøvej 7b.

Introduktionen er for både børn og voksne.

Der vil være en kort indføring i hvad orienteringsløb går ud på, og hvordan man finder poster i skoven ved hjælp af kort og kompas.

Herefter vil der vil være mulighed for at løbe flere korte baner i området omkring klubhuset, Indelukket og Aqua.. Banerne er beregnet for begyndere og eller dig med lidt erfaring i orienteringsløb.

De efterfølgende to tirsdage vil introduktion – og vejledning rykke ud til nærliggende skove, hvor klubben arrangerer klubtræning for børn og voksne.

Tirsdag den 23/4 er det i Sønderskoven med start fra den sydlige ende af Virklund, og tirsdag den 30/4 i Hårup sande med start fra P-pladsen ved Scousbye sø. Se detaljerne i kalenderen i højre side af hjemmesiden.

Den 27. april kl. 13-16 er Silkeborg Orienteringsklub desuden vært ved Find-Vej-dagen som holdes forskellige steder i hele Danmark.

Det sker også med Silkeborg Orienteringsklubs klubhus som udgangspunkt. Her er ruter for alle, uanset om man vil gå eller løbe og vi står klar til at vejlede jer i hvordan man læser kort, og finder poster i forårsskoven

Alle er velkomne og det kræver ikke tilmelding, man dukker bare op.

Orienteringsløb er en familiesport, hvor alle på tværs af alder og niveau kan bevæge sig i naturen og dyrke motion med både krop og hoved. Der er altid et mål, men vejen dertil er din egen. Med kort og kompas skal du finde den hurtigste vej fra post til post.

Søndag d. 5. maj inviterer Silkeborg Orienteringsklub alle til at prøve orienteringsløb ved et åbent
stævne, hvor der også kommer deltagere fra andre orienteringsklubber.
Vi inviterer unge, ældre og alle der imellem til at komme til Virklund mellem klokken 10.00 – 12.00
og prøve en postjagt gæstebane – det er ganske gratis. Du får udleveret et kort med et antal poster
– her kan du selv vælge, hvor mange du har lyst til at finde. Du kan få kort i i PR-teltet, som er et af
de første telte du møder på pladsen.
For børn er der derudover børnebaner, som man også kan prøve.
Hvis du har lyst til at prøve en orienteringsbane, hvor der bliver taget tid, kan du købe en bane – der
er baner i forskellige sværhedsgrader og længder. Banerne koster mellem 125 og 155 kr og skal
købes i tidsrummet 9.45 til 12.00.
På pladsen er der et kiosktelt, hvor man kan købe kaffe/the, kage og boller/sandwich.
Du finder os på de sydlige marker ved Peterslyst Rideskole, vest for Vesterlundvej 104. Googlemap
koordinater 56.131647, 9.536941