Bliv hjælper til klubbens store adventurerace-arrangement

Kære Klubmedlemmer

Fra d 1.sept til d 5.9 afvikles NACS (Nordisk Adventure Challenge Silkeborg) bl.a. med en afvikling af EM i Adventurerace; Master-distancen, som er blevet udsat fra 2020.

Det bliver efterårets HELT store arrangement og da konkurrencen foregår over flere dage (for Masters vedkommende fra onsdag aften), bliver der også brug for mange hjælpere og flere end vanligt. Vi anslår samlet behov for ca. 100 hjælpere.

Vi håber derfor, at der er rigtig mange af jer, der er klar til at give en hånd med. Alle former for hjælp er velkommen, det kræver ikke særlige evner og alle bliver introduceret til deres opgaver.  Der er brug for flest hænder lørdag d 4.sept, hvor Challenge og Fighter  adventure afvikles.

————-Se notat fra Arrangørgruppen ved Anna Movin herunder….

”Den 1.-5. september står Silkeborg OK for det hidtil største Adventurerace event i Danmark, nemlig EM i adventurerace, som er udsat fra 2020.

Der kommer ca 40 hold fra hele Europa for at dyste i løbet med en vindertid på 60 timer og max tid på ca 80 timer.

Derudover afholdes lørdag 4/9-21 de ”korte” distancer Challenge og Fighter med ca 60 hold på hver.

Det bliver et fedt arrangement og vi har brug for masser af hænder på begge ruter. EM skal bruge folk til skiftezonerne, hvor holdene kommer forbi. Her er mulighed for lange vagter og nogle af dem ligger i løbet af ugen og gennem nætterne. Til gengæld bliver man et naturligt lyspunkt for de mange deltagere, som passerer skiftezonen.

Om lørdagen er der som sædvanlig brug for folk til primært fighters discipliner, men også til mange andre opgaver for eksempel i postudsætning, opbygning, forplejning, online dækning/film, oprydning og målområdet.

Vi får ofte tilbagemeldingen at det er sjovt at være hjælper fordi deltagerne er så glade, og der er mange forskellige jobfunktioner at byde ind på. Store og små.

Løbet afholdes i samarbejde med blandt andet Nordisk og Silkeborg kommune. ”

———

Tilmeld dig som hjælper ved at skrive en mail til Frivillighedskoordinatoren (Inger Simonsen – hvor du også kan få mere at vide) eller kommentere på FB-opslaget i klubbens gruppe SOK-Intern – senest d 13 juni 2021.

På vegne af Silkeborg Orienteringsklub v. Frivillighedskoordinator Inger Simonsen